Mākslīgi radītais Biznesa procesu vadības tēls
Ja Googlē pameklēsiet vārdu salikumu “Business process management”, tad pirmajā rezultātā (Wikipedia) atradīsiet šādu definīciju “Business process management (BPM) is a holistic management approach focused on aligning all aspects of an organization with the wants and needs of clients.” … holistiska vadības pieeja, kas fokusējas uz visu organizācijas aspektu salāgošanu ar klientu vēlmēm un vajadzībām… Vēl tikai jāpieliek tādi vārdi kā “Iekšējās kultūras dimensija, procesu dimensija, tehnoloģiju dimensija, kompetences dimensija” un ir skaidrs – cilvēks, kas to stāsta ir ļoti liels speciālists, bet es no tā neko nesaprotu.
Dažkārt rodas sajūta, ka vadības zinātņu doktori sistematizē un rada jaunas teorijas, lai izceltos uz kolēģu fona, bet konsultanti tendenciozi sarežģī teoriju, lai jums radītu bailes, nedrošumu un pārliecību, ka bez konsultanta un, kaut kādas ar autortiesībām aizsargātas pieejas neiztikt.
Tāpēc, lai iegūtu vienkāršas un saprotamas atbildes uz jautājumiem par Biznesa procesu vadību ir jāatgriežas pie pamatiem. Bet, par to nākamajā reizē.